Generowanie leadów sprzedażowych B2B - pozyskiwanie leadów na LinkedIn | CleverAgency

Generowanie leadów sprzedażowych B2B - pozyskiwanie leadów na LinkedIn


Jak pozyskujemy leady?

Do pozyskiwania leadów wykorzystujemy najbardziej skuteczne narzędzie w Polsce, czyli bazę użytkowników Linkedin. Kontaktujemy się wyłącznie z osobami które należą do Twojej grupy docelowej. Każda wysłana wiadomość jest spersonalizowana a sama usługa realizowana jest przez naszych specjalistów. Nie korzystamy z botów!

Ile kosztują nasze leady?

100 leadów

Zapłacisz
od 80 zł /szt.

500 leadów

Zapłacisz
od 60 zł /szt.

1000 leadów

Zapłacisz
od 50 zł /szt.

Pakiet Call+Mail (COLD CALLING + MAILING)

Zapewniamy usługę generowania leadów, poprzez przeprowadzanie rozmów telefonicznych z osobami z Twojej grupy docelowej (cold calling) oraz skuteczną wysyłkę oferty drogą mailową (mailing). Oferta Call+Mail stanowi połączenie tych dwóch działań. W tym wariancie, raportowanie działanie jest w trybie rzeczywistym (dysk w chmurze).

100 leadów
500 leadów
1000 leadów
80 zł netto / szt.
60 zł netto / szt.
50 zł netto / szt.

Pakiet Linkedin Leeds (Reklama na LINKEDINIE)

Lead w tym wypadku to osoba, która zainteresowała się naszą reklamą i prosi o kontakt w celu przestawienia szczegółów współpracy. W tym wariancie, obrobione i gorące leady są wysyłane na Twój adres e-mail.

3 miesiące
6 miesiący
12 miesięcy
1800 zł netto600 zł netto / mies.
2400 zł netto400 zł netto / mies.
3600 zł netto300 zł netto / mies.

Leady B2C Facebook (Reklama na FACEBOOKU)

Dla firm poszukujących odbiorców indywidualnych, przygotowaliśmy ofertę pozyskiwania leadów z Facebooka i Instagram. W tym wariancie, kontakty przekazywane są wraz z numerem telefonu i adresem mailowym.

3 miesiące
6 miesiący
12 miesięcy
1800 zł netto600 zł netto/ mies.
2400 zł netto400 zł netto / mies.
3600 zł netto300 zł netto / mies.

Zobacz film jak to działa

Dlaczego warto pozyskiwać leady na Linkedin?

Koszt usługi zaczyna się od 80 zł /szt.

Miesięczny raport

Terminowe wykonanie

Dobór grupy docelowej

Gwarancja realizacji w terminie

Spersonalizowane wiadomości

Kontakt ze specjalistą od Linkedina

Jasne zasady, widoczne efekty

Brak dodatkowych prowaizji za pozyskanie

Pytania i odpowiedzi

Jak nawiązać współpracę?

Wystarczy, że uzupełnisz poniższy formularz kontaktowy, a następnie nasz opiekun skontaktuje się z Tobą, aby ustalić szczegóły współpracy. Kontakt nastąpi do 1-2 dni roboczych. W trakcie rozmowy dowiesz się, w jaki sposób działamy, poznasz koszty usług i uzyskasz odpowiedzi na interesujące Cię pytania.

W jaki sposób przebiega generowanie leadów?

W ramach współpracy z naszą agencją, pozyskujemy leady następujących źródeł:

  • Komunikator Linkedin;
  • Wiadomości na skrzynce inmail LinkedIn;
  • Kontakt przez stronę firmową na LinkedIn
  • Nawiązanie personalnego kontaktu z profilem kandydata

Proces, jakim jest generowanie leadów B2B na LinkedIn, ma wieloetapowy przebieg i składa się z różnych, choć wzajemnie powiązanych ze sobą i uzupełniających się działań, których cel to znalezienie potencjalnego klienta i pozyskanie go. Należy zatem podchodzić do niego w sposób metodyczny, spójny i kompleksowy, skupiając się zarówno na pojedynczych czynnościach, jak i przedsięwzięciu jako całości.

Dobór grupy docelowej ustalamy nasze w porozumieniu z klientem.

Dla jakiej branży generowane są leady?

Zajmujemy się pozyskiwaniem leadów dla każdej branży. Grupę docelową odbiorców ustalamy zawsze indywidualnie. Posiadamy już doświadczenie w generowaniu leadów dla branż: finanse, ubezpieczenia, fotowoltaika, usługi IT, medycyna, i inne. Działamy elastycznie i realizujemy usługi niezależnie od sektora Twojej działalności. Potrafimy się dostosować do najróżniejszych potrzeb klienta i wymagań rynkowych.

Czy otrzymam raport ze zrealizowanej usługi?

Tak. Raporty wysłane są zawsze koniec miesiąca abonamentowego. Na jego podstawie prześledzisz wykonywane przez nas czynności i poznasz ich efekty bieżące oraz przewidywalne. Wszystkie raporty są czytelne i napisane w sposób zrozumiały dla każdego.

Jak dobierana jest grupa docelowa dla leadów?

Grupę docelową ustalamy zawsze w porozumieniu z klientem. Zadaniem dedykowanego opiekuna, jest dobór takich filtrów na LinkedIn-nie aby możliwe najlepiej dobrać segment potencjalnych odbiorców.

Jak jest koszt generowania leadów

W ramach usługi na generowanie leadów oferujemy 3 pakiety cenowe:

  • 100 spersonalizowanych wiadomości mies. - 299zł netto;
  • 200 spersonalizowanych wiadomości mies. - 499zł netto;
  • 300 spersonalizowanych wiadomości mies. - 699zł netto.

Istnieje również możliwość przygotowania indywidualnej oferty na generowanie leadów. W tym celu prosimy o kontakt z naszą agencją.

Czy agencja umawia leada na spotkanie?

W standardowym modelu współpracy, agencja zadba o to aby przekazany lead był zainteresowany spotkaniem, jednak ustalenie konkretnej godziny i dnia jest po stronie zleceniodawcy.

Czy otrzymam fakturę vat?

Tak, faktura wystawiana jest na usługę marketingową, zawsze na koniec miesiąca abonamentowego.

Czy jest podpisywana umowa z agencją?

Tak, umowa jest podpisywana na czas nieokreślony i można ją rozwiązać w dowolnym momencie z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Zapewniamy jasne, uczciwe i proste warunki współpracy, które w równym stopniu uwzględniają interesy obu stron.

Czy można otrzymać indywidualną ofertę?

Tak. Poza przedstawioną na tej stronie ofertą pakietową, możemy przygotować ofertę indywidualną. W tym celu prosimy o kontakt.

Czy do współpracy zostanie przydzielony opiekun?

Tak. Każdy z naszych klientów jest obsługiwany przez dedykowanego opiekuna. Dzięki temu masz pewność, że za współpracę z Tobą odpowiadają konkretne osoby, z którymi możesz nawiązać indywidualny kontakt i zwrócić się z pytaniem lub jakąkolwiek inną interesującą Cię kwestią.

Jakie są korzyści z usługi generowania leadów?

W ramach pakietu podstawowego, oferujemy usługę generowania leadów, polegającą na wysłaniu spersonalizowanych wiadomości do wybranej grupy docelowej na portalu LinkedIn.

Czy agencja ustala ze mną treść wysłańcy wiadomości?

Tak. Treść wysyłana do potencjalnych leadów, zawsze jest konsultowana ze zleceniodawcą. Na początku współpracy opiekun, przygotuje kilka możliwych wariatów wiadomości i prześlę je do Twojej akceptacji. Tym samym masz kontrolę nad procesem zbierania leadów sprzedażowych i jeśli tylko chcesz, możesz zasugerować wprowadzenie interesujących Cię czynności czy informacji.

Czy agencja może również prowadzić mój profil na LinkedIn?

Tak. Oferta na prowadzenie profilu na LinkedIn jest dostępna tutaj. Możemy zająć się tworzeniem i udostępnianiem treści, poprawą pozycjonowania konta, aktywnością w serwisie czy komunikacją z innymi użytkownikami.

Czy agencja pobiera dodatkowe prowizje za wynik?

Nie. Agencja pobiera wynagrodzenie za miesięczny abonament. Stawiamy na jasne i uczciwe warunki współpracy.

Jak mogę się skontaktować z agencją?

Na 3 sposoby:

  • Mailowo: biuro@cleveragency.pl;
  • Telefonicznie: +48 731 987 000;
  • Odwiedzając nasze biuro.;

Istnieje również możliwość przeprowadzenia spotkania on-line (Zoom / Teams).

Kiedy można rozpocząć współpracę?

W dowolnym momencie. Do rozpoczęcia współpracy wystarczy nam podpisany skan lub zdjęcie umowy na maila – po czym możemy przejść do działania.

Dlaczego warto skorzystać z usługi lead generation na LinkedIn?

Co sprawia, że do działań z zakresu lead generation warto wykorzystać biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn? W zasadzie w pytaniu zawiera się już duża część odpowiedzi i dotyczy ona specyfiki tego portalu, który jest przeznaczony dla osób, przedsiębiorstw, instytucji i innych podmiotów zainteresowanych pozyskiwaniem specjalistycznej wiedzy, nawiązywaniem kontaktów zawodowych czy poszukiwaniem kontrahentów oraz pracowników. To oznacza, że duża część użytkowników serwisu założyła i prowadzi konto w celach, które interesują również Ciebie. Teraz pozostaje „tylko” zaoferować im to, czego oczekują. Na tym polega zbieranie leadów sprzedażowych, w którym specjalizuje się nasz zespół.

Warto wykorzystać LinkedIn z myślą o pozyskiwaniu potencjalnych klientów ze względu na samą ich liczbę. Jak pokazują statystyki, na całym świecie konto w serwisie ma aż ponad 800 mln osób, a w Polsce prawie 5 mln. Co jednak najważniejsze, nie są to przypadkowi użytkownicy, a w dużej mierze aktywne i zainteresowane określonymi działaniami osoby, co czyni z nich dobrych kandydatów na potencjalnych klientów. Naszym zadaniem jest ich pozyskanie poprzez lead generation, scoring, content marketing i generowanie zainteresowania sprzedażowego za pomocą innych, wypróbowanych i skutecznych metod.

Jak pokazują statystyki, niemal połowa wszystkich użytkowników LinkedIn zajmuje stanowiska wyższego szczebla. Często są to osoby odpowiadające za budżety firmowe, wydatki przedsiębiorstw, instytucji i innych podmiotów, tworzenie strategii czy całościowy nadzór nad działalnością danej marki albo jej określonego obszaru. Jeżeli więc uda Ci się zainteresować je swoją ofertą, istnieje prawdopodobieństwo, że nawiążesz owocną współpracę i zamienisz klienta potencjalnego w rzeczywistego, który korzysta z Twoich usług czy produktów. Naszym zadaniem jest pomóc Ci w tym zakresie poprzez kompleksowe prowadzenie działań lead generation na LinkedIn.

Jakie czynności wykonuje agencja w ramach świadczonych usług?

Nasze usługi obejmują 3 rodzaje czynności:

Czym jest i na czym polega lead scoring?

Tym mianem określa się mechanizm służący do ocenienia leadów z uwzględnieniem poziomu zaangażowania, jaki wykazuje potencjalny klient. Scoring to istotny etap działań promocyjnych, bo od stopnia zainteresowania danej osoby Twoją ofertą będą zależały czynności podejmowane przez Ciebie w tym kierunku. Innego podejścia np. do content marketingu wymaga odbiorca, który w danym momencie poszukuje oferowanych przez Ciebie usług czy produktów i dobrze zna Twoją firmę niż ktoś, kto ma pierwszy raz z nią do czynienia.

Tworząc lejek sprzedażowy i projektując ścieżkę lead generation nakierowaną na zbieranie ofert, zapytań i zamówień, warto podzielić potencjalnych klientów na grupy pod względem przyznanego scoringu. Jakimi kryteriami kierować się przy ocenie danego kontaktu? W tym celu bierze się pod uwagę m.in. podejmowaną aktywność – należy sprawdzić, czy i jakie czynności zostały wykonane. Czy odwiedzono stronę internetową? Wysłano zapytanie ofertowe? Otworzono wiadomość, ale nie została przeczytana? Każde zachowanie ma określoną wagę i oznacza mniejsze lub większe zaangażowanie. Na bazie poczynionych obserwacji scoring pozwala stwierdzić, czy potencjalny klient jest już gotowy na wejście do ostatniego etapu lejka sprzedażowego, czy jeszcze konieczne są dodatkowe działania, np. z zakresu content marketingu, które mają go do tego zachęcić.

Samodzielne, manualne ocenianie leadów B2B na LinkedIn lub w dowolnym innym serwisie to żmudny i czasochłonny proces, dlatego warto zaopatrzyć się w narzędzia, które go automatyzują. Nasza firma ma do nich dostęp, dzięki czemu możemy przeprowadzać skuteczny, sprawny i precyzyjny scoring niezależnie od liczby potencjalnych klientów. To ważne również ze względu na oszczędność czasu, bo gdy dany kontakt wykazuje niewielkie zainteresowanie, można w porę go odrzucić i skupić się na innych, potencjalnie bardziej zaangażowanych leadach, których zbieranie może przełożyć się na wyniki sprzedażowe przy znacznie mniejszych nakładach środków.

Scoring można potraktować jako swego rodzaju profilowanie odbiorców Twoich usług czy produktów. Warto korzystać z niego korzystać na każdym etapie zbierania zamówień i generowania zapytań, począwszy od wstępnej analizy potencjalnych klientów, poprzez wysyłanie ofert, skończywszy na obsłudze sprzedażowej i remarketingu.

Generowanie leadów B2B na Linkedin

Umiejętność zastosowania dostępnych narzędzi w celu osiągania określonych celów i wynikających z nich korzyści jest jedną z kluczowych kompetencji na każdym poziomie zarządzania. Jeśli chodzi o generowanie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B, do najlepszych miejsc w tym celu należy Linkedin – założony w 2002 r. serwis społecznościowy o profilu biznesowo-zawodowym. Medium należące od 2016 r. do Microsoftu zrzesza ok. 750 milionów użytkowników z większości krajów na świecie, a tym samym tworzy bazę, która pozwala na znalezienie potencjalnych klientów do współpracy. Nasi specjaliści skutecznie realizują to zadanie na Twoje zlecenie!

Tworzymy spójne z profilem Twojej działalności strategie zorientowane na generowanie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B na Linkedin. Precyzyjnie dobieramy grupę docelową i kierujemy do niej starannie przygotowany przekaz, aby zachęcić do Twojej oferty. Z teorii i praktyki wiemy, jakie metody i techniki stosować, aby nawiązać kontakt biznesowy, który może stać się początkiem owocnej, długotrwałej i zyskownej dla obu stron współpracy.

Co to jest lead sprzedażowy?

Najprościej rzecz ujmując, lead sprzedażowy B2B można zdefiniować jako osoby, firmy czy inne podmioty, które są gotowe do skorzystania z Twoich produktów czy usług. Nasze zadanie polega na generowaniu ich listy i pozyskiwaniu informacji na ich temat z serwisu społecznościowego Linkedin, dzięki czemu możesz się nimi posłużyć w swoich kampaniach reklamowych i marketingowych. Dajemy Ci szansę na rozwój biznesu poprzez poszerzanie bazy potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B to istotny element funkcjonowania działów i specjalistów od marketingu. Prawidłowe wykonanie prac związanych z ich generowaniem na Linkedin to zadanie dla fachowców z doświadczeniem, którzy tworzą zespół naszej firmie. Jeśli poszukujesz wsparcia w tym zakresie i chcesz zainwestować w sprzedaż, pozostajemy do Twojej dyspozycji!

Na czym polega pozyskiwanie leadów?

Kluczowym elementem procesu pozyskiwania i generowania leadów sprzedażowych B2B na Linkedin jest dokładne określenie grupy docelowej, do której kierujesz swoje produkty czy usługi. Skąd pochodzą, gdzie mieszkają, ile mają lat, czym się interesują, czym się zajmują i do jakich grup społecznych należą Twoi potencjalni klienci? To tylko część pytań, na które poszukujemy odpowiedzi przed rozpoczęciem współpracy. Ich znalezienie pozwala na precyzyjne dobranie narzędzi służących następnie do pozyskania kontaktu do potencjalnego klienta, co otwiera drogę do współpracy i owocnej sprzedaży.

Korzystamy ze skutecznych narzędzi umożliwiających sprawne pozyskanie zainteresowania użytkowników serwisu społecznościowego Linkedin, a wszystkie czynności nadzorują kompetentni specjaliści, którzy wiedzą, czym są sprzedażowe leady B2B i jak powinno przebiegać ich generowanie oraz pozyskiwanie. Każde nasze działanie jest spójne z profilem Twojej oferty i przede wszystkim atrakcyjne w formie oraz przekazie, a dzięki temu efektywne. Nawiąż współpracę i przekonaj się o tym osobiście!

Na czym polega generowanie leadów na LinkedIn?

Jednym z podstawowych założeń generowania leadów B2B, czy to na LinkedIn, czy w innych serwisach internetowych, jest ściągnięcie osoby potencjalnej zainteresowanej Twoją ofertą na stronę, na której sprzedajesz dane produkty czy usługi. To pierwszy poziom lejka sprzedażowego. Mając to na uwadze, można dojść do wniosku, że na skuteczność całego procesu w dużej mierze wpływa sama witryna. To, jak wygląda, jakie wrażenia zapewnia użytkownikowi i czy odpowiada na jego potrzeby, w znacznym stopniu decyduje o wysłaniu zapytania ofertowego, pozostawieniu swoich danych kontaktowych czy zakupieniu produktów. Warto zainwestować w atrakcyjną i nowoczesną stronę, która buduje profesjonalny wizerunek i zachęca do składania zamówień.

Podobnie jak we wszystkich formach komunikacji z potencjalnymi klientami, tak i w przypadku generowania leadów w serwisie LinkedIn bardzo ważne jest, jak zwracasz się do odbiorców. Czy Twój przekaz jest dopasowany do ich charakterystyki? Czy posługujesz się zrozumiałym dla nich językiem? Czy zwracasz się do nich we właściwy sposób? To tylko przykładowe pytania, na które warto poszukać odpowiedzi i wyciągnąć na ich podstawie konstruktywne wnioski.

Istotnym aspektem językowej komunikacji z potencjalnymi klientami i skierowanego do nich content marketingu są bezpośrednie zwroty CTA (z ang. call to action), które mają na celu zachęcenie odbiorcy do wykonania określonych czynności, np. skontaktowania się z firmą. Używa się ich na różnych etapach generowania leadów sprzedażowych, więc ich treść i formę należy dostosować do oczekiwań i potrzeb odbiorcy w danym momencie i miejscu. Przekaz powinien być spójny z całościową komunikacją marki.

Jak mierzyć skuteczność generowania leadów B2B?

Istnieje wiele sposobów pomiaru efektywności – poniżej opisujemy niektóre z najpopularniejszych.

Cena pojedynczego leada

Jednym z najprostszych mechanizmów analizy skuteczności generowania leadów B2B np. na LinkedIn są związane z tym koszty. Aby obliczyć wydatek, jaki trzeba ponieść na pozyskanie jednego potencjalnego klienta, należy podzielić spożytkowany w tym celu budżet przez ich łączną liczbę. Jeżeli opiewał on np. na 5000 zł i udało się wygenerować dokładnie 50 leadów, łatwo obliczyć, że koszt każdego z nich wyniósł średnio 100 zł. Oczywiście im mniejszy wydatek, tym lepiej. Nawiązując z nami współpracę, można mieć pewność, że środki zostaną spożytkowane maksymalnie efektywnie.

Konwersja

Innym wskaźnikiem, który można wykorzystać do pomiaru kosztów całego procesu pozyskiwania potencjalnych klientów na LinkedIn, jest konwersja. Należą ją rozumieć jako odsetek leadów sprzedażowych kończących się wykonaniem przez użytkownika oczekiwanego działania, np. wysłania zapytania ofertowego lub skontaktowania się z Tobą w inny sposób. Można to łatwo obliczyć, dzieląc łączną liczbę leadów przez ilość tych, które zakończyły się powodzeniem.

Wartościowanie leadów

W tym przypadku przyjmuje się założenie polegające na wyróżnieniu kilku (lub więcej) grup czy rodzajów leadów i przydzieleniu im określonej wagi, np. wynikającej z kwoty złożonych zamówień. Mnożąc uśrednioną sumę przychodów z jednego z nich przez współczynnik konwersji, można ustalić, ile wynosi wartość, z jaką wiąże się skuteczne generowanie pojedynczego leada sprzedażowego B2B, czy to na LinkedIn, czy w innym serwisie.

Czas spędzony na stronie

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, jednym z celów, z myślą o których przedsiębiorstwa, ale też osoby indywidualne decydują się na generowanie leadów, jest przyciągnięcie użytkownika zainteresowanego ofertą na swoją stronę WWW. Jeżeli ma ona kluczowe znaczenie i odwiedzenie witryny jest najbardziej pożądane z Twojego punktu widzenia, średni czas spędzony przez potencjalnych klientów, którzy na nią weszli, możesz potraktować jako wskaźnik skuteczności podejmowanych działań.

Jak pozyskiwać leady na LinkedIn?

Narzędzia, metody i techniki generowania leadów na LinkedIn zawsze dobieramy indywidualne dla każdego klienta. Istnieją jednak pewne uniwersalne sposoby, które można stosować w tym celu w różnych branżach – opisujemy je poniżej.

Odpowiednia budowa profilu

Największy serwis społecznościowy zrzeszający wszelkiego rodzaju specjalistów z różnych sektorów gospodarki jest miejscem, w którym można się ogłaszać i szukać potencjalnych klientów, ale też oni mogą znaleźć dla siebie partnerów, wykonawców czy sprzedawców. Istnieje prawdopodobieństwo, że są zainteresowani również Twoją ofertą, a wtedy pozyskanie nowego zlecenia staje się znacznie łatwiejsze. Najpierw jednak muszą Cię odnaleźć i m.in. z tego punktu widzenia bardzo ważne jest profesjonalne przygotowanie swojego profilu.

Zacznij od zdjęcia – postaraj się, aby prezentowało Cię jako osobę wiarygodną i godną zaufania, a przy tym poważną. Aby ułatwić sobie samoistne generowanie leadów sprzedażowych na LinkedIn poprzez wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, zadbaj o wyczerpujący, dokładny i zawierający słowa kluczowe dotyczące Twojej branży opis. Jeżeli chcesz, nasz zespół może się tym zająć – dajemy gwarancję fachowo stworzonego i skutecznego konta!

Tworzenie treści

Podobnie jak w innych serwisach społecznościowych, tak i na LinkedIn istnieje możliwość publikowania własnych treści. Warto z niej korzystać, aby za pomocą powstających artykułów czy poradników pokazywać się większej liczbie odbiorów i potwierdzać swoje kompetencje zawodowe. Udostępnianie tekstów dotyczących np. Twojej niszy zawodowej, w których pokazujesz swoją wiedzę, może być silnym argumentem przemawiającym za podjęciem z Tobą współpracy i ważnym elementów generowania leadów B2B w Twoim lejku sprzedażowym.

Dzielenie się i polecanie treści

Samo bycie aktywnym na LinkedIn – niekoniecznie wyłącznie publikowanie treści – jest także sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, budowanie marki i przyciąganie potencjalnych klientów. Działania w tym zakresie muszą być jednak spójne z Twoją ofertą i skierowanie ściśle do osób, które mogą być nią zainteresowane. Przykładowo, jako właściciel warsztatu samochodowego możesz udostępnić czy polubić posty albo artykuły publikowane przez przedsiębiorcę, który dysponuje rozbudowaną flotą pojazdów.

Zapraszanie do kontaktów

Co prawda LinkedIn należy do serwisów społecznościowych, ale jego rolą jest tworzenie sieci kontaktów biznesowych, a nie towarzyskich. Dlatego kryterium znajomości to niejedyny aspekt brany pod uwagę przy nawiązywaniu relacji i zbieraniu leadów sprzedażowych B2B. Jeżeli uda Ci się wyszukać potencjalnych klientów, np. za pomocą wyszukiwarki lub na podstawie ich aktywności na portalu, możesz wysłać do nich zaproszenie. Aby skutecznie wprowadzić ich do lejka sprzedażowego i zwiększyć szanse na efektywne lead generation, zorganizuj ten proces w sposób profesjonalny i dobrze przemyślany. Jak podejść do tego zadania?

Kluczowa jest rozsądna selekcja osób, którym wysyłasz zaproszenia. Dobieraj kontakty w taki sposób, żeby znajdowali się wśród nich Twoi potencjalni klienci, ale jednocześnie uzyskaj pewność, że będą zainteresowani tym, co masz im do przekazania. Jak to zrobić? Przykładowo, dobrym pomysłem jest wysłanie zaproszenia do osoby, która polubiła albo udostępniła treści publikowane przez Ciebie na LinkedIn. Swoją drogą to potwierdzenie skuteczności, jaką w zbieraniu leadów sprzedażowych daje content marketing.

Gdy po wykonaniu scroringu wiesz, że dany kontakt może być Twoim potencjalnym klientem i wykazywać zainteresowanie Twoją ofertą, czas na wysłanie zaproszenia. Absolutnie niezbędnym elementem jest dodanie notatki, w której wyjaśnisz, dlaczego w ogóle zamierzasz nawiązać relację. Oczywiście nie napiszesz wprost, że chodzi o lejek sprzedażowy i generowanie leadów B2B na LinkedIn – aby zachęcić daną osobę do zaakceptowania zaproszenia, wytłumacz, że np. polubiła Twój post i być może będzie zainteresowana innymi treściami albo też pracuje w tej samej branży i chcesz wymienić się doświadczeniami.

Notatka dołączona do zaproszenia powinna spełniać kryteria content marketingu, szczególnie jeśli scoring wskazuje, że dany lead ma wysoką wartość. Zaproszenie należy przede wszystkim spersonalizować – warto działać tak, aby odbiorca miał pełne przekonanie, że zostało napisane od podstaw właśnie dla niego, a nie wysłane do setek innych osób. Aby zachęcić potencjalnego klienta do zaakceptowania zaproszenia, możesz zaproponować dostęp do jakichś wartościowych materiałów, które go zainteresują (oczywiście darmowych), np. kursu online czy e-booka.

Materiały sponsorowane i reklamy

Podobnie jak na innych serwisach społecznościowych, tak i na LinkedIn dostępne są różne formy płatnych reklam. Zaletą mechanizmów reklamowych na tym portalu jest możliwość ich precyzyjnego kierowania do określonych grup. Korzystając z wiedzy marketingowej oraz lead scoringu, można stworzyć skuteczną i relatywnie niedrogą kampanię, która wprowadzi wielu potencjalnych klientów w lejek sprzedażowy.

Generowanie ofert i zbieranie zapytań za pomocą reklam na LinkedIn jest potencjalnie wysoce efektywnym działaniem, ale wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności posługiwania się mechanizmami oraz funkcjami dostępnymi w serwisie.

Buduj wizerunek eksperta

Pozyskiwanie w serwisie potencjalnych klientów w ramach lead generation będzie znacznie łatwiejsze, gdy uda Ci zbudować wizerunek eksperta. Dbając o markę osobistą i będąc postrzeganym jako specjalista w swoim fachu, automatycznie zyskujesz zaufanie innych użytkowników, którzy w razie potrzeby, gdy będą zainteresowani Twoimi usługami czy produktami, zwrócą się do Ciebie i wejdą w lejek sprzedażowy. Stąd już tylko krok do skutecznego generowania i zbierania leadów.

Poza wymienionymi już wcześniej czynnościami polegającymi na przygotowaniu profesjonalnego profilu i aktywności w serwisie poprzez content marketing warto także komentować treści innych użytkowników – oczywiście w sposób merytoryczny, spójny i kulturalny. Innym sposobem na pożądane działanie jest aktywność w grupach tematycznych, najlepiej poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem oraz pomaganie osobom proszącym o poradę. Pamiętaj, żeby w swojej aktywności skupiać się przede wszystkim na własnej branży i tworzeniu relacji z użytkownikami, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami.

Przekonaj się, że warto nam zaufać – skontaktuj się, nawiąż współpracę, powierz generowanie leadów sprzedażowych i zacznij pozyskiwać potencjalnych klientów B2B na LinkedIn!