Audytem marketingowym nazywa się działania marketingowe przedsiębiorstwa prowadzące do oceny skuteczności działania przedsiębiorstwa na polu marketingowym oraz do wskazania jakie obszary wymagają poprawy. Dzięki Audytowi Marketingowemu firmy są w stanie zrozumieć jakie strategie marketingowe są efektywne a jakie trzeba zmienić. Głównymi celami audytu marketingowego jest więc ocena skuteczności działań marketingowych, identyfikacja barier w realizacji celów, optymalizacja posiadanych zasobów oraz dostosowanie strategii marketingowej do rynku. Audyt Marketingowy powinien być nieodłącznym elementem działania każdej firmy pragnącej reklamować swoje produkty lub usługi oraz zwiększać rozpoznawalność marki. Zaleca się jego regularne wykonywanie ze względu na nieustannie zmieniające się uwarunkowania rynkowe: zmiany potrzeby klientów, działania konkurencji, powstawanie nowych trendów, rozwój firmy a także rozwój konkurencji (warto poznać mocne i słabe strony w zakresie działań marketingowych zarówno w swojej firmie jak i u konkurencji).
Naszą pracę w obszarze audytu marketingowego rozpoczynamy od ustalenia jakie obszary działań marketingowych zostaną objęte audytem. Wykonujemy zarówno całościowy audyt obejmujący całą strategię marketingową) jak i bardzo szczegółowy audyt dotyczący poszczególnych elementów działań marketingowych, czyli poszczególnych działów: kampanie reklamowe, SEO, media społecznościowe.
Badamy ogólną strategię marketingową firmy, cele tej strategii, zgodność z misją oraz wizją przedsiębiorstwa. Oceniamy także czy podejmowane dotychczas działania są spójne z długoterminowymi celami biznesowymi. Naszym celem jest także ustalenie w jaki sposób pozycjonowanie marki wpływa na rynek.
Nasi eksperci analizują operacje marketingowe firmy klienta skupiając się na tym w jaki sposób firma klienta zarządza mediami społęcznościowymi, jakie ma taktyki reklamowe, w jaki sposób prowadzi kampanię reklamowe. Celem tego kroku jest ustalenie, które z działań przynoszą oczekiwane efekty a które muszą zostać zmodyfikowane.
Na tym etapie badamy jakie narzędzia marketingowe wykorzystuje firma klienta (Google Ads, Facebook, Instagram, e-mail marketing, TikTok, Instagram i inne) oraz na ile te narzędzia są efektywne. Pozwala nam to określić w jaki sposób dostosować działania firmy na rynku oraz budować pozycję konkurencyjną firmy klienta.
Badamy działania marketingowe konkurencji chcąc poznać ich mocne oraz słabe strony.
Istotnymi czynnikami dla nas są kluczowe wskaźniki efektywności. Dokonujemy dokładnej analizy tego czy następuje zwrot z inwestycji, jakie jest zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty oraz jakie zmiany należy wprowadzić.
Przekazujemy klientowi rekomendacje na temat dalszych działań. Obejmują one zarówno poprawę istniejących kampanii jak i wprowadzenie nowych strategii. Jeśli konieczne jest wprowadzenie zmian – eksperci Clever Agency pomagają w ich implementacji.
Po zakończeniu audytu oraz wdrożeniu przez klienta rekomendowanych przez Clever Agency zmian nieustannie monitorujemy efekty wprowadzonych innowacji i regularnie przeprowadzamy kolejne audyty by monitorować czy działania marketingowe przynoszą spodziewane efekty.
Jesteśmy znanym, rekomendowanym i doświadczonym wykonawcą Audytów Marketingowych firm.
Kompleksowość audytu - w ramach audytu marketingowego wysoko wykwalifikowani eksperci naszej firmy zbadają wszystkie, istotne aspekty działań marketingowych. Zajmą się oni między innymi analizą strategii, posiadanych narzędzi, wykorzystywanych kanałów komunikacji, analizą działań konkurencji. Dzięki temu klienci mogą uzyskać pełen, rzeczywisty obraz aktualnych działań marketingowych oraz uzyskać wskazówki do optymalizacji niektórych obszarów.
Indywidualne podejście oraz dostosowanie do potrzeb klienta - nasze działania dostosowujemy do potrzeb, możliwości i celów danej firmy. Klienci otrzymują audyt odpowiadający precyzyjnie ich wyzwaniom rynkowych, a dzięki audytowi jesteśmy w stanie lepiej dostosować rekomendacje do sytuacji przedsiębiorstwa.
Analiza konkurencji - badając rynek i analizując konkurencje jesteśmy w stanie podpowiedzieć klientowi gdzie leżą mocne i słabe strony jego konkurencji oraz szukamy luk, które klient mógłby wykorzystać.
Mierzalne wyniki oraz rekomendacje - nasza działalność w zakresie audytu marketingowego nie kończy się na wykonaniu audytu. Naszym zadaniem jest także analiza otrzymanych wyników (między innymi wskaźników efektywności, wskaźników konwersji). Prowadzi to do oceny jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty, co z kolei pozwala nam na przedstawienie rekomendacji co do dalszych działań.
Doświadczenie - wieloletnia działalność na rynku oraz zatrudnianie wysokiej klasy specjalistów pomaga nam na profesjonalne oraz rzetelne wykonywanie zadań. Działamy terminowo, z zaangażowaniem, dbając o pełną satysfakcję klienta z wykonanych usług.
Stałą optymalizację - nasza współpraca z klientem nie polega tylko na wykonaniu jednorazowego audytu. Gwarantujemy także regularne przeglądy oraz optymalizację działań marketingowych.
Wykonanie rzetelnego audytu marketingowego i dostarczenie odpowiednich wniosków do jego rezultatów pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Wśród korzyści tych należy wyróżnić:
Jest to szczegółowa analiza wszystkich działań marketingowych firmy. Wykonanie tej analizy ma na celu ocenę podejmowanych przez klienta działań marketingowych: czy przynoszą one oczekiwane efekty, jak można je poprawić, jakie innowacje można wprowadzić aby uzyskać jeszcze lepsze efekty i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Przeprowadzenie audytu ma też na celu odkrycie mocnych i słabych stron firmy klienta oraz poznanie mocnych i słabych stron konkurencji.
Tak, Clever Agency dostosowuje zakres audytu do potrzeb oraz możliwości finansowych klienta – może dokonać szczegółowej i kompleksowej analizy wszystkich obszarów działań marketingowych firmy lub skupić się na konkretnych zadaniach.
Analiza obejmuje dane dotyczące wyników kampanii, wykorzystania narzędzi marketingowych (Google Ads, Facebook Aads, Instagram Ads itp.), KPI (zwrot z inwestycji, konwersje), a także działania konkurencji i analiza rynku.
Nie, Clever Agency zaleca aby regularnie przeprowadzać audyty marketingowe z racji tego, że uwarunkowania rynkowe nieustannie się zmieniają: konkurencja podejmuje nowe działania, zmieniają się potrzeby klientów, tworzone są nowe sposoby komunikacji z klientami oraz powstają nowe trendy.
Koszty audytu zależą w głównej mierze od zakresu audytu oraz od specyfiki firmy. Clever Agency zawsze wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów wspólnie uzgadniając z nimi jakie działania mają zostać poddane kontroli oraz jakie będą koszta wykonania tych zadań.