Reklamy na Facebooku

Reklamy na Facebooku – Jak zacząć?

Facebook to jedna z największych internetowych platform społecznościowych w Polsce i na świecie. Ma 1,75 biliona dziennie aktywnych użytkowników i ponad 80 milionów profili biznesowych. Te liczby stale rosną, a reklamowanie swoich usług czy produktów na facebooku staje się coraz bardziej popularne. Inwestycja w reklamę na tej platformie może przynieść zadowalające efekty nie nadwyrężając przy tym budżetu. Chociaż na początku proces tworzenia reklamy może wydawać skomplikowany to stworzenie pierwszej kampanii nie jest takie trudne.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta biznesowego (konto firmowe facebook), a następnie przekierowanie się na stronę Menadżera firmy na facebooku. To narzędzie pozwala w wygodny sposób zarządzać działaniami marketingowymi. Oficjalna strona Meta for Buisness oferuje przewodnik, który opisuje wszystko co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem pracy z tym narzędziem. Po założeniu konta należy dodać metodę płatności: karta kredytowa (Visa, Master Card, American Express), konto PayPal oraz kupony promocyjne Facebooka. Po zalogowaniu na stronę menadżera firmy zobaczymy cztery zakładki: przegląd konta, kampanie, zestawy reklam i reklamy. Przy tworzeniu reklamy najważniejsze będą trzy ostatnie opcje. Pierwsza pozwala natomiast na przegląd dotychczasowych kampanii naszej firmy.

Kolejnym ważnym krokiem jest zrobienie researchu, który pozwoli na zapoznanie się z panującymi trendami i precyzyjnym dobraniem grupy odbiorców.

Tworzenie reklamy na facebooku

Aby zacząć proces tworzenia reklamy należy kliknąć w przycisk „utwórz” w zakładce kampania. Najczęściej wybieranym celem kampanii na początek jest „ruch” ponieważ dzięki temu użytkownicy facebooka będą kierowani na Twoją stronę. Po wybraniu nazwy kampanii przechodzimy do zestawu reklam – to tutaj warto wykorzystać informacje uzyskane podczas początkowego researchu. Musimy określić grupę do której ma dotrzeć nasza reklama. Wybieramy lokalizację, wiek, płeć, jak również inne opcje targetowania takie jak na przykład zainteresowania. Następnie ustawiamy miejsca w których reklama będzie się wyświetlać, można wybrać opcję automatyczną, lub wybrać ręcznie według potrzeby. Ostatnim krokiem w zakładce zestaw reklam jest ustalenie budżetu reklamowego i czasu trwania kampanii.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Jak tworzyć skuteczne i angażujące posty na Facebooku?

Reklama na facebooku – najważniejsze elementy

Przyszedł czas na samą reklamę. To bardzo istotny krok, który może zdecydować o powodzeniu kampanii. Warto zadbać o dobrą jakość zdjęć lub wideo, może to być już poprzednio dodany post, który zebrał dużą liczbę zaangażowania wśród Twoich obserwatorów. W opcjach kreacji możemy znaleźć formaty takie jak: karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów lub kolekcja.

Następnie należy pomyśleć nad chwytliwym nagłówkiem. To często pierwsza linijka decyduje czy użytkownik zainteresuje się naszą ofertą i odwiedzi naszą stronę, dlatego warto poświęcić na to chwilę czasu. Nie można też zapomnieć o wezwaniu do akcji, które wskaże użytkownikowi co ma zrobić (odwiedzić naszą stronę, pobrać aplikację itp.). Przydatną funkcją jest podgląd w trakcie tworzenia reklamy, dzięki czemu możemy zobaczyć jak będzie ona wyglądała na przykład po wyświetleniu w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Warto pamiętać, że możemy dodać kilka różnych opcji naszej reklamy. Dołączenie różnych wersji nagłówka, innej grafiki lub tekstu podstawowego pozwala facebookówym algorytmom sprawdzić kombinacje i wybrać tą najkorzystniejszą, przynoszącą najlepsze efekty.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis