Jak wypromować fanpage?

Pomimo tego, że reklamy na Facebooku są bardzo skuteczne, na dobrą reklamę należy przeznaczyć określony budżet. Co zrobić gdy nie możemy pozwolić sobie na przeznaczenie konkretnych środków na Facebook Ad, a chcemy wypromować swój fanpage? Jak zwiększyć jego popularność i ilość polubień, a także tworzyć treści atrakcyjne dla naszych obserwatorów i potencjalnych klientów?

Pierwszym sposobem na wypromowanie fanpage’a jest zaproszenie znajomych do jego polubienia​. Jest to najprostsza forma zdobycia nowych obserwatorów. Warto jednak pamiętać, że tego typu zaproszenia często są ignorowane lub uznawane za nachalne, dlatego nie należy przesadzać – podczas wyboru znajomych których chcemy zaprosić powinniśmy skupić się na tych, którzy mogą być zainteresowani treściami na naszym profilu​.

i-like-432493_1280

Kolejnym prostym w wykonaniu i skutecznym sposobem na promowanie fanpage’a jest komentowanie i lajkowanie postów stron, które są spokrewnione z tym, co promujemy na profilu​. Tego typu systematyczne działania przełożą się na przyrost obserwujących na naszej stronie, a dodatkowo mogą pomóc nam nawiązać współpracę między stronami i wzajemną promocję​.

Na profilu najważniejszy jest content, czyli treści które się na nim pojawiają​. Mogą one wpłynąć nie tylko na pojawienie się na profilu nowych obserwatorów, ale także (w przypadku gdy treści będą nieciekawe) mogą spowodować spadek jego popularności. Warto więc zadbać o to, aby przygotowywane przez nas posty były różnorodne, merytoryczne i kreatywne. Pamiętaj, że nawet jeśli Twoim głównym celem jest sprzedaż produktów i usług treści na Twoim profilu nie powinny dotyczyć tylko ich promocji, ale także branży, której poświęcona jest Twoja strona.

Ważne jest także przygotowanie sprecyzowanej strategii i zaplanowanie w jakim czasie chcemy uzyskać jaką (realną do zrealizowania) liczbę odbiorców. To tego typu plan pozwoli nam przygotować właściwe treści, lepiej zorganizować czas, który poświęcimy na rozwój i realizację naszych celów oraz sam cel naszej działalności.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Ile kosztuje skuteczna reklama na LinkedIn?

Ostatnim czynnikiem, który może nam pomóc wypromować fanpage jest systematyczne dodawanie postów. Niezależnie czy dodajesz jeden post na tydzień, czy pięć dziennie ważne jest to, aby przyzwyczaić użytkowników do tego, kiedy i o której godzinie powinni spodziewać się posta.

Wprowadzenie tego typu działań oraz analizowanie efektów, w celu wyeliminowania ewentualnych błędów pomoże Ci zdobyć nie tylko nowe polubienia strony i większą ilość lajków i komentarzy pod postem, ale także zdobyć realnych klientów i stworzyć pozytywny wizerunek marki w sieci.

Sprawdź również naszą ofertę na prowadzenie facebooka.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *