TWORZENIE WYDARZENIA
Stworzenie odpowiedniego wydarzenia wymaga sporego nakładu pracy przed samym oficjalnym zaproszeniu/udostepnieniu takiego eventu.
Czas jaki trzeba poświęcić to około miesiąc- przez ten czas ustalasz wszelkiego szczegóły jakie powinno takie wydarzenie zawierać (liczba uczestników, prelegentów, miejsca, czas, grupa odbiorców itp.) Bez tego ani rusz! Bo sama promocja to nie jest jedno kliknięcie myszki!
Po dokładnym ustaleniu wszelkich szczegółów rozpoczynamy tworzenie strony wydarzenia, którą można utworzyć: na fanpage strony, własnych profilu lub grupie. Wszystko zależy od tego do jakiej grupy chcesz dotrzeć. Warto zaznaczyć fakt, że tworzenie wydarzenia na fanpage otwiera więcej opcji i edycji – jednak jak już wcześniej mówiliśmy wszystko zależy od grupy docelowej.
Jak utworzyć takie wydarzenie?
- W menu po lewej stronie klikamy na „wydarzenie”
- Wybieramy charakter naszego wydarzenia (prywatny, bądź publiczny)
- Wypełniamy podstawowe informacje
- Klikamy „utwórz”
I oto nasze wydarzenie jest gotowe! – Jednak czy to sprawi, że wypromowaliśmy taki event w najlepszy możliwy sposób?
STRONA WYDARZENIA
Aby nasze wydarzenie miało lepsze zasięgi i zainteresowało potencjalnego uczestnika musi zawierać kilka niezbędnych elementów:
- TYTUŁ WYDARZENIA – powinien być krótki, jasno zrozumiały i niebanalny, musi zaciekawić i zmusić odbiorcę do zagłębienia się w szczegóły wydarzenia. Należy jednak pamiętać o tym, że tytuł nie może być mylący!- nie zależy nam na niezainteresowanych tematem osobach.
- OPIS WYDARZENIA – musi zawierać wszelkie niezbędne informacje, czyli temat, czas i miejsce eventu; należy pamiętać o tym, że nie zdobędziemy uwagi jeśli treści będą przekazane w sposób nudny długi i flegmatyczny- krótko zwięźle i na temat!
Warto wzbogacić taki opis emotikonami czy hasztagami, które nabiorą wizualnej wartości. - ZDJĘCIE/FILM – aby przykuć uwagę obiorcy należy wybrać odpowiednie zdjęcie lub film promujące nasze wydarzenie; według ekspertów nasza uwaga na jednym poście wynosi zaledwie 3 sekundy! Należy sprawić,, aby to właśnie na naszym wydarzeniu odbiorca skupił się najbardziej i zaciekawił się. Do tego typu rzeczy najlepiej sprawdzi się CANVA, która automatycznie ustawia jakość zdjęcia pod Facebooka.
POSTY NA WYDARZENIU
Sam opis wydarzenia to nie wszystko. Aby odbiorca pamiętał o nim i wyczekiwał niecierpliwie daty eventu trzeba w stopniowych dawkach dostarczać mu szczegółowych informacji.
Piszemy 1-2 posty dzienne, które są swego rodzaju przypomnieniem i przyciąganiem uwagi odbiorcy. Tematyka postów jest dość prosta – piszemy o samym wydarzeniu, prelegentach, miejscu, ewentualnych atrakcjach, nagrodach, sponsorach itp. Każdy taki post wzbogacamy oprawą graficzną, hasztagami lub odnośnikami do stron internetowych i tym podobnym.
Należy pamiętać, że opublikowany post widnieje na tablicy odbiorcy jeden dzień dlatego ważna jest tutaj regularność.
UDOSTĘPNIENIE WYDARZENIA
Świat musi zobaczyć, że takie wydarzenie się odbędzie! Aby to zrobić nasz wydarzenie musi być udostępniane. Dokonać tego poprzez:
- proszenie znajomych o udostępnienie strony wydarzenia na swojej tablicy
- stworzenie konkursu, którego celem jest udostępnienie wydarzenia i zaproszenie do niego swoich znajomych
- stworzenie reklamy na Facebook
- użycie odnośników do strony wydarzenia w innych mediach takich jak Snapchat, Instagram i inne.
STREAMINGI I RELACJE
Oprócz standardowego wydarzenia warto zachęcić odbiorców do interakcji z organizatorami. Bardzo dobrze sprawdza się wtedy tworzenie relacji na żywo, gdzie każdy może zadać pytania na temat wydarzenia, a i organizator może w ciekawy sposób opowiedzieć jakie atrakcje będą czekać na uczestników. Jeśli promowane wydarzenie jest powtarzane warto wstawić kilka filmów czy zdjęć z poprzedniego eventu, aby pokazać jak to wyglądało w poprzednich edycjach.
Ważną rolę w promocji mogą grać relacje na Facebooku, które dostępne są tylko przez 24h! Odpowiednie zdjęcia, filmiki np. „zza kulis” organizacji może przyciągnąć uwagę i zainteresować odbiorcę.