generowanie leadów

Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy który umożliwia między innymi budowanie kontaktów biznesowych, przeglądanie lub wstawianie ofert pracy. Jest to wirtualna wizytówka,którą warto „dołączyć” do klasycznego CV lub która może być jego zamiennikiem. Dobrze stworzony profil może ułatwić proces szukania pracy lub pomóc w budowaniu marki i generowaniu leadów. Dzięki profilowi na tej platformie możesz pokazać innym kim jesteś, jakie są Twoje pasje i zainteresowania.

Aby stworzyć profil na linkedin należy wejść na stronę Likedin.pl i rozpocząć proces rejestracji poprzez kliknięcie w „dołącz teraz”. Po wprowadzeniu maila i hasła można przejść do tworzenia profilu.
Jednym z najważniejszych elementów na platformie Linkedin jest zdjęcie profilowe. To pierwsze na co większość osób zwróci uwagę, dlatego warto wybrać to właściwe. Należy pamiętać, że na tym zdjęciu powinno się wyglądać profesjonalnie. Zdjęcie najlepiej zrobić na neutralnym tle, ze zbliżeniem na twarz (postać powinna zajmować co najmniej 60% zdjęcia). Pozując uśmiechnij się i patrz prosto w obiektyw. Unikaj nakryć głowy lub dodatków zasłaniających oczy lub twarz.

Kolejnym krokiem jest dodanie zdjęcia w tle. Chociaż wiele osób pomija ten krok to dzięki niemu profil może się wyróżniać i sprawić, że będzie bardziej spersonalizowany. Warto wybrać obraz, który nawiązuje do tego czym się zajmujesz.

Czas na nagłówek- nie pomijaj tego elementu, ponieważ to on pomaga w rankingu Twojego profilu i decyduje o wyświetlaniu w wyszukiwarce innych. W tym miejscu możesz wykorzystać 120 znaków na napisanie czegoś co Cię wyróżnia, nie musi to być tylko stanowisko. Pod nagłówkiem możesz dodać również hasztagi, kluczowe słowaktóre zwiększą szanse na wyświetlanie Twojego profilu w wyszukiwarce.

Przyszedł czas na podsumowanie. Warto ułożyć tekst, który jest zwięzły i czytelny (na poprzez przykład użycie myślników). Wymień swoje największe osiągnięcia, zalety, opisz to co wnosisz do organizacji i dlaczego wybrałeś/łaś taką ścieżkę kariery. Pamiętaj, że przeciętnie użytkownik tej platformy poświęci na przegląd Twojego profilu kilka sekund, dlatego należy unikać długich opisów.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Jak skonfigurować stronę na Facebooku?

Następnie należy wypełnić sekcję przedstawiającą doświadczenie. Twoje poprzednie stanowiska i osiągnięcia oraz obowiązki na tych stanowiskach. Możesz tutaj dołączyć również różne multimedia lub linki do stron internetowych. W następnych sekcjach jest możliwość podania informacji o edukacji, uzyskanych licencjach i certyfikatach czy odbytych kursach.

Jednym z ostatnich kroków jest uzupełnienie listy umiejętności. Lista nie powinna być długa, więc postaraj skupić się na tych, które w Twojej branży są najbardziej cenione i pożądane oraz tych które są Twoją mocną stroną. Niektóre z wybranych umiejętności możesz potwierdzić przystępując do testu online proponowanego przez tą platformę.

Ostatnią sekcją są rekomendacje. Jeśli masz możliwość, poproś swojego pracodawcę o wpis na Twój profil. Użytkownicy LinkedIn mogą też potwierdzać umiejętności innych użytkowników. Im więcej potwierdzeń, tym profil wydaje się bardziej atrakcyjny. Informacje kontaktowe uzupełnisz dodając adres mailowy, swoją stronę internetową, aby umożliwić potencjalnym pracodawcom lub innym użytkownikom platformy łatwiejszy kontakt.

Teraz, kiedy Twój profil jest już gotowy możesz rozpocząć nawiązywanie kontaktów i szukanie lub wstawianie ofert pracy.

Jeśli interesuje Cię skuteczna reklama na linkedin zapoznaj się z naszą ofertą.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis