Poprawna konfiguracja strony firmowej na facebooku (facebook strona firmowa) sprawia, że profil wygląda profesjonalnie i na godny zaufania. Mimo, że proces zakładania może wydawać się skomplikowany, to w praktyce wcale tak nie jest. Warto jednak zapoznać się z kilkoma istotnymi elementami, których lepiej nie pomijać!
Na samym początku należy wybrać kategorię dla strony. W zależności od tego o czym będzie mówił profil, można wybrać spośród sześciu opcji: „lokalna firma lub miejsce”, „firma, organizacja lub instytucja”, „marka lub produkt”, „artysta, zespół lub osoba publiczna”, „rozrywka”, „strona inicjatyw lub społeczności”. Wybranie odpowiedniej kategorii ułatwia proces wyszukiwania profilu.
Trzy kolejne kroki, które należy zrobić po założeniu konta firmowego to ustawienie nazwy, zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Nazwa powinna zawierać nazwę firmy lub frazę, po której użytkownicy będą mogli ją łatwo wyszukać. Na zdjęcie profilowe najlepiej ustawić logo marki lub charakterystyczny produkt, ponieważ wraz z nazwą jest to pierwsza rzecz, która pojawia się w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o zdjęcie w tle to warto zamieścić tu zdjęcie oferowanych produktów lub aktualnie prowadzonej kampanii. To zdjęcie jest większe i szersze, co otwiera więcej możliwości. Gdy wstępna część wizualna jest już ustawiona, można przejść do dalszej konfiguracji profilu. Następnym istotnym krokiem jest ustawienie przycisku, który umożliwia wykonanie działania, oczekiwanego od odbiorców. Aby dodać tą opcje wejdź na profil firmy i najdź na niebieski przycisk pod zdjęciem w tle. Wybierz opcję „edytuj” i wybierz jedną z opcji: „zarezerwuj termin”, „skontaktuj się”, „więcej informacji o firmie”, „zrób zakupy lub przekaż datek”, „pobierz aplikację lub zagraj w grę”, „dołącz do społeczności”. Facebook umożliwia również dostosowanie tej opcji poprzez odpowiedź na dalsze pytania.
Po dodaniu przycisku nawołującego do akcji, można przejść do ustawień ogólnych w których najważniejsze co należy zrobić to opublikować stronę w sekcji „widoczność strony”. To umożliwia innym użytkownikom wyszukanie i wyświetlanie profilu. Następnie warto również określić, czy goście mogę publikować posty na Twojej stronie. Najbezpieczniejszą opcją jest zablokowanie takiej możliwości, aby mieć pełną kontrolę nad tym co pojawia się na fanpage ’u. Zakładki pojawiające się po lewej stronie na profilu można dopasować do własnych potrzeb. Można zrobić to wybierając opcję „szablony i karty” i wybrać wszystkie interesujące nas opcje, ustawiając je również w kolejności według uznania.
Następnym krokiem jest wypełnianie informacji o firmie. Facebook umożliwia dodanie takich informacji jak numer telefonu, adres e-mail, link do strony internetowej jak również linki do innych platform społecznościowych. Oprócz tych podstawowych danych kontaktowych warto również dodać godziny otwarcia, wysokość cen produktów lub usług. Ciekawą opcją jest również dodanie opisu firmy dzięki któremu osoba odwiedzająca stronę firmową będzie mogła się o niej więcej dowiedzieć.
Na sam koniec warto sprawdzić jak nasza strona będzie wyświetlała się osobom odwiedzającym. W tym celu należy kliknąć w trzy kropki obok przycisku „udostępnij” i wybrać odpowiednią opcję. Jeśli wszystko jest tak jak być powinno można przystąpić do tworzenia pierwszych postów i promowania profilu.