Instagram stał się jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych. Już od niedawna, liczba zarejestrowanych użytkowników, przekroczyła jeden miliard. Dlatego też, jeśli naszym celem jest dotarcie do dużej grupy osób, właśnie na tej platformie powinniśmy się zarejestrować. Samo założenie konta nie jest trudne, po wcześniejszym pobraniu aplikacji, należy zarejestrować się na Instagramie poprzez jedną z dwóch możliwości.
Używając swojego adresu mailowego lub za pomocą już istniejącego konta na Facebook’u.
Jak zacząć przygodę z Instagramem?
Już na samym początku powinniśmy wybrać sobie nazwę użytkownika. Nazwa powinna być adekwatna do profilu i ogólnikowo rozjaśniająca cel jego prowadzenia. Kolejny krok to wybór zdjęcia profilowego, odpowiednia obróbka pomoże w przyciągnięciu uwagi. Na koniec interesujący opis, stwórzmy przyciągający uwagę tekst, który zachęci odwiedzających do pozostania na naszym profilu. Ważną uwagą jest regularność wrzucania zdjęć na swoim koncie. Nasze konto powinno być przejrzyste i wpadać w oko, dzięki czemu będzie chętniej odwiedzane i promowane.
Jeżeli nie masz czasu prowadzenie Instagrama możesz zlecić firmie, która się tym zajmuje profesjonalnie.
Jaki pomysł wybrać?
Posty i opisy do zdjęć powinny odzwierciedlać przekaz fotografii, dlatego też powinny opowiadać o nas samych, naszych przeżyciach czy opiniach o produkcie. Ważne jest, aby już na początku przygody stworzyć zaufanie między nami a odbiorcami. To trochę jak w związku, jeśli zachęcimy siebie nawzajem, powstanie solidna relacja. Jak to zrobić? Stwórzmy listę faktów, o nas samych, podzielmy się dowcipami lub anegdotami. Równie ważne, w przypadku promowania naszych produktów, jest odpowiednie skonstruowany opis, dobrze obrobione zdjęcie oraz pozytywne cechy, przeżycia i ciekawostki z nim związane. Pamiętajmy, że promocja produktów nie kończy się jedynie na zdjęciach czy pisach. Nie bójmy się nagrywania filmików z backstage’u czy używania hasztagów, dobry content to podstawa.