Facebook oferuje nam wiele narzędzi analitycznych, które umożliwiają nam mierzenie wyników działań na profilu. Jednym z takich narzędzi jest właśnie Facebook Analitycs.
Co pozwala zmierzyć Facbook Analytics?
Facebook Analytics jest narzędziem analitycznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie zmierzyć skuteczność prowadzonego fanpage na Facebooku, a dokładniej:
- wyniki dotyczące własnej strony internetowej,
- aplikacji mobilnej,
- fanpage’a firmowego.
Aby uruchomić to narzędzie wystarczy, że w prawym górnym rogu wybierzesz opcje ‘Statystyki’. Jest on dostępny dla wszystkich, którzy mają zaimplementowany kod pixel i określone wydarzenia, które mają podlegać statystyce.
Na co szczególnie zwrócić uwagę?
- Filtry – utworzenie filtrów pozwoli na zestawienie niemal wszystkich danych. To od ciebie zależy jakie kategorie weźmiesz pod uwagę.
- Lejki sprzedaży – dzięki nim możemy dokładnie analizować jakie aktywności reklamowe mają największe znaczenie w dłuższej perspektywie. Lejki będą przydatne szczególnie dla firm, dla których istotna jest analiza wpływu mediów społecznościowych na sprzedaż. Stworzenie lejków daje możliwość zbadania skuteczności kampanii reklamowej na Facebooku oraz tego, ile osób po jej obejrzeniu zdecydowało się na zakup produktu.
- Segmenty użytkowników – dzięki grupowaniu odbiorców w segmenty możemy lepiej zrozumieć zachowania klientów. Najczęściej tworzy się je według danych demograficznych.
- Kohorty – umożliwiają stworzenie grup osób, które dokonały dwóch wydarzeń w tym samym czasie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zmierzyć retencję klientów.