Dlaczego nie mogę promować postów na Facebooku.

Facebook jako platforma pozwala użytkownikom promować wybrane przez nich materiały – jednak trzeba zastosować się do konkretnych zasad, oraz pamiętać o formatach, których Facebook nie wspiera w promowaniu. Jeśli w wypadku próby promocji wybranego posta, otrzymujemy komunikat, że promowanie na Facebooku jest niedostępne, możemy szybko dowiedzieć się, co stoi na przeszkodzie.

Facebook reklama – dlaczego nie mogę promować postów?

Wystarczy najechać kursorem myszki na pozycję zatytułowaną jako “Promowanie niedostępne”. Naszym oczom powinna ukazać się odpowiedź – przyczyna, z powodu której dany post nie może być promowany.

Jeśli jednak wciąż nie znalazłeś odpowiedzi na to, dlaczego nie możesz promować swoich postów na Facebooku, przedstawiamy listę materiałów, których reklama na Facebooku jest obecnie niemożliwa.

Reklama Facebook – z jakimi materiałami najczęściej może wystąpić problem?

Formy materiałów, z którymi może wystąpić problem przy promocji

  • Zdjęcia profilowe
  • Posty w wersji roboczej
  • Albumy zdjęć
  • Transmisje wideo (zaplanowane)
  • Transmisje wideo na żywo
  • Notatki
  • Posty posiadające w treści link do notatki
  • Post z ofertą pracy

W wypadku powyższych materiałów dokładne instrukcje znajdują się w dziale pomocy dla firm. ( ten link proszę zrobić nofollow )

Dlaczego wciąż nie mogę promować postów na Facebooku?

  • Twoje konto reklamowe może być zablokowane – oznacza to, że konto reklamowe jest oznaczone jako konto z nietypową aktywnością. Żeby sprawdzić swój status konta, należy wejść w Menedżera reklam, a następnie sprawdzić status. Jeśli jest ono zamknięte przez Ciebie, w Menedżerze reklam wystarczy wybrać opcję “Aktywuj ponownie”.
  • Możliwe, że materiał, który chcesz promować to udostępniany post. Od 18 czerwca nie ma możliwości promowania udostępnionych postów. W takim wypadku możesz udostępnić oryginalny post lub oznaczyć materiał jako powiązany z marką (jeśli post zawiera takie materiały).
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Jak prowadzić Instagram firmowy?

Lista formatów, które zostały wycofane z możliwości udostępniania

W centrum pomocy znajdziemy również listę formatów, które zostały wycofane z możliwości udostępniania. Są to:

  • Ruchome zdjęcia firmy Apple
  • Strony udostępniające sklep, czy promujące zdarzenie
  • Udostępnienia produktów ze sklepu
  • Ankiety, lub jej udostępnienia
  • Udostępnienia notatki
  • Udostępnienia komentarzy
  • Udostępnienia informacji o świętach
  • Rekomendacje dotyczące pracy
  • Wydarzenia sportowe
  • Zmiana zdjęcia profilowego
  • Przesyłanie lub udostępnianie pliku
  • Statusu dotyczącego oglądanego programu w telewizju, czy filmu
  • Sponsorowanego wcześniej posta, przez aplikację na osi czasu strony
  • Poparcia politycznego
  • Albumów ze zdjęciami
Poprzedni Wpis
Następny Wpis