Instagram rośnie w siłę, jeśli chodzi o biznes. Każda branża ma szanse na ciekawe i skuteczne zaistnienie tam, a co za tym idzie ogromny sukces. To dobry sposób na promocję naszych usług czy produktów. Jeśli już znasz siłę tej platformy i chcesz w niej zaistnieć, nie bój się odważyć i poznaj możliwości światowej społeczności.
Jakie kroki podjąć?
Na początku zacznijmy promować istniejące już posty, Facebookowy manager reklam pozwala na kreowanie, sponsorowanych postów na Instagramie. Należy pamiętać, że sponsorowane posty nie są publikowane na profilu, podobnie jak w przypadku Facebooka. Blokuje to widoczność polubień, ponieważ nasze posty widnieją jedynie jako reklama, a nie post. Reklamy nie mają swojego miejsca na TOP’owej liście, która wyświetlana jest odbiorcą, kiedy wyszukują coś po hasztagach. Widnieją jako dark post, czyli treści reklamowe. To doskonały sposób, który sprawdza się podczas promowania wpisów blogowych, strony internetowej czy produktów które posiadamy.
Jakie korzyści płyną z reklam?
Posiadając Instagram nie dążymy do określonego celu „polubienie strony”, jak w przypadku Facebooka. Jednak nie oznacza to, że nie walczymy o nowe polubienia. Za pomocą reklam, mamy możliwość zachęcania użytkowników do kliknięcia „lubię to”, poprzez przycisk przekierowujący. W tym przypadku nasze rozliczenie względem konta nie jest uzależnione od polubień, a kliknięć w przycisk. Aby nasze działania przynosiły jeszcze lepszy efekt, ważne jest, aby jakość naszych zdjęć oraz profilu była na najwyższym poziomie. Na Instagramie możemy reklamować każdą branże. Podstawą sukcesu są dobre zdjęcia i pomysłowa kampania. Jedyne co nas ogranicza to zawarte w regulaminach zasady, zabraniające promowania operacji plastycznych, treści dla dorosłych, hazardu czy wyrobów tytoniowych. Promowanie przez reklamy to idealny sposób na pozyskiwanie followersów dzięki temu nasz post czy profil rozszerza zasięgi i rozpoznawalność, a także jednocześnie zbiera nam dodatkowych obserwujących.