Pomimo tego, że sklep na Facebooku to opcja dostępna dla wszystkich użytkowników od roku, sam proces jego założenia jest bardzo prosty, a pozwala nam dotrzeć do większej liczby odbiorców. Wyróżni on Twoją ofertę i pomoże użytkownikom zaznajomić się z Twoimi produktami lub usługami.
Mimo tego, że pierwotna koncepcja sklepu na Facebooku miała być bezpośrednim kanałem sprzedaży obecnie jest to tylko jedna z wielu zakładek na Facebooku wyświetlających się na fanpage’u, którą należy uruchomić aby rozpocząć sprzedaż. Po jego utworzeniu należy go odpowiednio skonfigurować i dodać wszystkie produkty.
Od czego zacząć?
Na początku należy dodać samą zakładkę sklepu do fanpage’u tak aby była ona widoczna dla użytkowników. Aby to zrobić należy posiadać uprawnienia administratora, a następnie przejść w zakładkę ustawienia oraz przejść do elementu edytuj stronę, aby stworzyć nową zakładkę. Co jeśli w propozycjach nie wyświetla się sklep? Należy nacisnąć opcję dodaj kartę i spośród wymienionych produktów, usług i innych elementów, które możemy umieścić na stronie wyszukać kartę sklep.
Następnie należy wrócić do strony głównej profilu i sprawdzić, czy dodana przez nas zakładka wyświetla się na profilu. Jeżeli tak wystarczy, że klikniesz w zakładkę, zapoznasz się z regulaminem sklepu i go zaakceptujesz, aby przejść dalej.
Następnym krokiem jest wybór metody płatności. W Polsce istnieją dwie opcje – odesłanie do innej witryny (najczęściej do oficjalnego sklepu internetowego) w celu zakończenia transakcji lub wiadomość w sprawie kupna, która pozwala użytkownikom wysłać Ci wiadomości w celu zadawania pytań i organizowania zakupów.
Po wybraniu przez nas metody płatności przechodzimy do ostatniego kroku czyli ustalenia waluty, która będzie wyświetlać się przy produktach. Każdy z kroków założenia sklepu należy przemyśleć, ponieważ jakakolwiek pomyłka lub zmiana, którą będziesz chciał wprowadzić po stworzeniu sklepu nie będzie możliwa i aby zmienić zasady funkcjonowania sklepu będziesz musiał usunąć zakładkę i zacząć cały proces od nowa.
Po wykonaniu wszystkich tych kroków Twój sklep na Facebooku zostaje uruchomiony i możesz bez większych problemów dodawać do niego swoje produkty czy usługi.
Sprawdź również naszą ofertę na prowadzenie facebooka.