Promowanie na Facebook rozpoczyna się oczywiście od utworzenia wydarzenia, które będziemy organizować. By przyciągnąć większa ilość potencjalnie zainteresowanych osób, warto skorzystać z możliwości promocji czy tzw. ” reklama Facebook”. Jak to zrobić?
Jak utworzyć promowane wydarzenie?
Oczywiście rozpoczynamy od utworzenia standardowego wydarzenia za pomocą naszego konta na Facebooku. Kolejnym krokiem jest reklama na Facebooku tego wydarzenia, które możemy zrobić z poziomu strony albo w menadżerze reklam. By emitować reklamę, niezbędne są uprawnienia administratora.
Menadżer reklam daje możliwość utworzenia kilku rodzajów wydarzeń. Jest to między innymi wydarzenie z przyciskiem „Zainteresowana/y” lub „Kup bilety”. Mamy również opcje ustawienia opisu wydarzenia, zmianę materiału reklamowego (obrazu, filmu itd). Na samym końcu wybieramy grupę odbiorców, czas trwania i budżet. W razie potrzeby skorzystać możemy z funkcji monitorowania konwersji. Po zakończeniu klikamy „Promuj wydarzenie teraz”.
Jak powinno wyglądać wydarzenie?
Tak jak i większość reklam, zawartość wydarzenia nie powinna być przytłaczająca. Oznacza to, że im krótszy i bardziej zwięzły opis , tym lepiej. Obraz, który oczywiście będzie głównym obiektem, na którym skupia się uwagę musi być przyciągający, mieć dobrze dobrane kolory, a także wysoką jakość. Te wszystkie czynniki sprawią, iż wydarzenie na pierwszy rzut oka, będzie zdecydowanie bardziej atrakcyjne.
Niezbędne będzie również dodanie lokalizacji, dzięki czemu osoby dowiedzą się o wydarzeniu w ich okolicy. Także data i godzina są tu kluczowym elementem, który informuje odbiorców o czasie trwania eventu. Poza wyżej wymienionymi ważny jest również opis, harmonogram oraz informacje dotyczące wstępu. To wszystko jest niezbędne by osoby zdecydowały się na wzięcie udziału w promowanym przez nas wydarzeniu.
Reklama na Facebook wśród właściwych osób.
Po skonfigurowaniu wydarzenia będziemy oczekiwać by dotarło ono do odpowiednich odbiorców. Istnieje kilka skutecznych praktyk, które pozwolą nam to osiągnąć. Na przykład stworzenie grupy niestandardowych odbiorców wydarzenia pozwoli dotrzeć do osób, które na nie zareagowały lub wyraziły zainteresowanie zakupem biletów. Ponadto można korzystać już z wcześniejszej listy takich odbiorców jeśli już wcześniej tworzyliśmy podobne wydarzenie. Co więcej, można w menedżerze reklam umieścić listę osób, które np. dokonały już zakupu biletów i na podstawie ich danych udostępnionych Facebookowi znaleźć osoby z podobnymi preferencjami. Ponadto pomocne mogą być kontakty, które już posiadamy i wybór odpowiedniej lokalizacji wydarzenia. Jeśli jest to wydarzenie lokalne powinniśmy wybrać miejscowość i określić grupę odbiorców, by dotrzeć do osób w danej odległości.